صبح نزدیک است

الیس الصبح بقریب؟

صبح نزدیک است

الیس الصبح بقریب؟

خدا

ای برادر، خداوند بی نهایت است و لا مکان و بی زمان
اما بقدر فهم تو کوچک میشود
و بقدر نیاز تو فرود می آید
و بقدر آرزوی تو گسترده میشود
و بقدر ایمان تو کارگشا میشود
و به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک میشود
و به قدر دل امیدواران گرم میشود

یتیمان را پدر می شود و مادر
بی برادران را برادر می شود
بی همسرماندگان را همسر میشود
عقیمان را فرزند میشود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه میشود
در تاریکی ماندگان را نور میشود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
و محتاجان به عشق را عشق می شود

خداوند همه چیز می شود همه کس را
به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس

بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغز هایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ِناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

و بپرهیزید
از ناجوانمردیهــا
ناراستی ها
نامردمی ها!

چنین کنید تا ببینید که خداوند
چگونه بر سر سفره ی شما
با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند
و بر بند تاب، با کودکانتان تاب میخورد
و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند

مگر از زندگی چه میخواهید
که در خدایی خدا یافت نمیشود؟
که به شیطان پناه میبرید؟
که در عشق یافت نمیشود
که به نفرت پناه میبرید؟
که در سلامت یافت نمیشود
که به خلاف پناه میبرید؟
و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید
که انسانیت را پاس نمی دارید ؟!

از سخنان ملاصدرای شیرازی

نظرات 13 + ارسال نظر

سلام وبلاگ خوبی داری
ولی چرا اینقدر درونت آشوبه
منم یه زمانی حال تورو داشتم ...درکت میکنم
خدا مهربان است

مرسی
نمی ونم چرا

سلام عزیزم خوبی؟؟؟

ببخشید که این دو سه روز سر نزدما.....

آخه نتمون قاط زده بود......


خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی پستت واسم جالب بود


«مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدایافت نمی شود؟! »

خواهش مرسی

ha 1389/08/13 ساعت 12:29 http://0370236610.blogfa.com

خیلی تامل بر انگیزه !!!

.......................................
یعنی تو زبان فوله فولی آره

مگه چند سالته که درس میدی یا چه مدرکی داری که میتونی درس بدی

فول فول نه بد نیست تدریس کجا بود؟

.... 1389/08/13 ساعت 13:24 http://yekmohammad.persianblog.ir/

۶۰ درصد.

هان؟

ha 1389/08/13 ساعت 18:14

هیچی بابا یه اشتباه کوچولو اتفاق افتاده بود
یه سو تفاهم

آها

نسکافه 1389/08/13 ساعت 18:18

سلووووووووووووووم عالی بود معرکه من سیوش کردم
راستی من باز آپما!!!!!!!!!!!!!

قابلی نداشت
اومدم

شکیب 1389/08/13 ساعت 19:52

سلام.
خوبی؟
ببینم من خودمم سکته کردم دیدم اون لینکو.
از کجا گیرش اوردی؟

خیلی اتفاقی.طرف تو وبلاگم نظر گذاشته بود

واقعاً سخنان زیبایی رو برای درج در وبلاگ انتخاب کردی ... مرسی .

مرسی
لطف داری

Hasti 1389/08/13 ساعت 20:37 http://hastimotarez.blogfa.com

فوق العاده بود.. انقدر قشنگ بود که موندم چی بگم!

قابل نداشت دست نویسندش درد نکنه

Hasti 1389/08/13 ساعت 20:38 http://hastimotarez.blogfa.com

درضمن میخوام بهت بگم که خیلی با معرفتی! دمت گرم.
دوست دارم زهرا.

مرسی عزیزم.لطف داری

شکیب 1389/08/13 ساعت 20:56

سلام آپ کردم دوست داشتی بیا بخون.
در ضمن با اجازت از بلاگت نوشتم.

اولاْ خوندم قبل خبردادنت
ثانیاْ این تیکه آخرو که بعد اضافه کردی
ثالثاْ می خواستم امشب آپ کنم اما تا فردا صبر می کنم به خاطر تو
رابعاْ تو که گذاشتی دیگه اجازه نمی خواست

شکیب 1389/08/13 ساعت 23:08

سلام
خب روزایی که دانشگاه میرم درس نمیخونم.

سلام
شوخی کردم بابا

شهاب 1389/08/14 ساعت 10:41 http://chertgah.blogfa.com

بپرهیزید از ناجوانمردی ها....

بپرهیزید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد