صبح نزدیک است

الیس الصبح بقریب؟

صبح نزدیک است

الیس الصبح بقریب؟

سی سی یو


چند وقتی بود در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان معروف ، بیماران یک تخت بخصوص در حدود ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه جان می سپردند و این موضوع ربطی به نوع بیماری و شدت وضعف مرض آنان نداشت.این مسئله باعث شگفتی پزشکان آن بخش شده بود به طوری که بعضی آن را با مسائل ماورای طبیعی و بعضی دیگر با خرافات و ارواح و اجنه و موارد دیگر در ارتباط می دانستند.کسی قادر به حل این مسئله نبود که چرا بیمار آن تخت درست در ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه می میرد.به همین دلیل گروهی از پزشکان متخصص بین المللی برای بررسی موضوع تشکیل جلسه دادند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر بالاخره تصمیم بر این شد که در اولین یکشنبه ماه ، چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱ در محل مذکور برای مشاهده این پدیده عجیب و غریب حاضر شوند.در محل و ساعت موعود ، بعضی صلیب کوچکی در دست گرفته و در حال دعا بودند، بعضی دوربین فیلمبرداری با خود آورده و ...
دو دقیقه به ساعت ۱۱ مانده بود که « پوکی جانسون *» نظافتچی پاره وقت روزهای یکشنبه وارد اتاق شد. دوشاخه برق دستگاه حفظ حیات را از پریز برق درآورد و دوشاخه جاروبرقی خود را به پریز زد و مشغول کارش شد

دیابت

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود. در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.
 

سیب اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن کلسترول بد است و میزان قندخون را کاهش می‌دهد.

آواکات این میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است که سبب کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

 جو می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید کنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد کاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار کند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز کرد.

 گوشت گاو می‌توانید قسمت‌های کم چرب گوشت گاو را انتخاب کنید و یک‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان کاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

میوه‌های گوشت‌دار دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یک یا چند دانه که به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب کاهش قندخون شده و در عین حال محرک تولید انسولین در بدن باشند.

 بروکلی بروکلی غنی از کروم بوده که در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

هویج هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قندخون را تنظیم کند.

گوشت مرغ گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی کمتری دارد. توصیه ما به شما این است که در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی که دارد نخورید.

تخم مرغ مطمئن باشید خوردن یک یا دو عدد تخم‌مرغ در روز کلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

 ماهی یکی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد کاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را که از جمله فاکتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است کاهش می‌دهد.

دانه کتان دانه‌های کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی که در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم کرده و به سلول‌ها در جذب انسولین کمک می‌کنند.

شیر و ماست اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و کلسیم هستند و می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند.

گردو گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت کندی دارد که به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که برای سلامت مفیدند.

دانه‌ها تمامی انواع دانه‌ها غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند که می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری کنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است که چربی خون را کاهش می‌دهد.

جوی دو سر جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است که در آب محلول بوده و یک خمیر را تشکیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌کننده در معده و مولکول‌های آمیدون غذا در یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

روغن زیتون روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌کنند. افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت کم‌چرب می‌خورند کمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف کره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین کندکننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

 کره بادام زمینی تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف کره بادام زمینی می‌تواند اشتها را کور کرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود که مواد قندی کم فیبر مصرف می‌کند. در ضمن کره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که می‌تواند قندخون را تنظیم کند.

 نان سبوس‌دار مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی که نان سبوس‌دار دقیقا برعکس عمل می‌کند.

سیب‌زمینی شیرین یک سیب‌زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده 30 درصد کمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است که 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از کاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ها اجازه عکس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند

سلام سلام سلام 

خوبین؟ 

خوب نصفشو نوشته بودم دستم رفت رو بک موس پرید!!! 

چهارشنبه راهی قم شدیم 

حرم و جمکران حسابی رفتیم عالی بود 

خیلی ناراحت شدم این بچه ها میاند رو قبر قطب الدین راوندی میشینن!!!بی فرهنگی!!! 

اگه رفتین قم از شیرینی فروشی آرش خرید نکردین نصف عمرتون برفناست.خیلی توپه حال ندارم دوباره تایپ کنم. 

جمعه شب رسیدیم من که یه راست رفتم تو رختخواب 

شنبه هم پاورپوینتمو کار می کردم.اما خیلی خوب شد استاد گفتit is excellent 

البته خودم راضی نبودم چون تسلطم کم بود. 

این هفته سر بیشتر کلاسا ضایع شدم.دستور و نگارش پرسید.من گرامر بلد بودم حل نکرده بودم اما خوب بلد بودم خوندم.بعد گف ترجمه کن.منم گفتمi don't know  

فک کنم صفر گذاشت ئاسم 

دیروزم سر گفت و شنود می خواست امتحان میان ترم مشخص کنه گفت فلان تاریخ من گفتم استاد تعطیله بعد گف نیست.بعد اومد تو تقویمم دید.ضایع شدم.بعد منم اول گفتم آخه فرداش امتحان داریم.بعد گف پس همون و عصبانی شد.منم گفتم ببخشید استاد اشتباه کردم اونم خوب شد دیگه. 

بگم خدا چی کارشون نکنه.شیر آی یخ و داغ رو جابهجا گذاشتون.تو دستشویی.اینم از بدشانسی بعدی 

البته من دیروز و پریروز هرچی جشن بود رفتم یعنی 3 تا حالم گرفته بود حوصله درسیدن نداشتم منم رفتم جشن 

اولیه از همش باحال تر بود.ارتباط مستقیم با حرم داشت تازه آشم دادن جاتون خالی 

جشن دیروز مال صفریا بود.قرار ببرندمون مشهد!!!! 

یه نامه واسه آقا نوشتم بعدن می ذارمش. 

به یه بازی وبلاگی از طرف م.ح.م.د(بیشه)  و شکیب (بی نقطه) دعوت شدم تو ادامه مطلبه.بخونین حتماً

ادامه مطلب ...

می خواستم یه مطلب طولانی بذارم اما الان می خوای بیریم جشن 

فقط می گم میلاد امام رضا مبارک خوش باشین التماس دعا 

مخاطب خاص پیوند آسمانیت مبارک!!!!خوشبخت باشین

می خواستم امروزآپ کنم از ۴شنبه تا امروزو ولی اصن حسش نیست حوصله ندارم.فقط بگم ارایم عالی بود خیلی خوب شد.همه راضی بودند اگه با پاورپوینت نبود اینقد خوب نمی شد 

همین

دیشب رسیدیم

سفر بدی نبود

فقط نمی دونم چرا این چند ساله هرچی می ریم قم باید سرما بخورم!

از نوع شدیدش

منم کم نیوردم شدیداً ناپرهیزی کردم

بادمجون پیتزا رولت شیرینی ولی خوب الانم خوبم

فقط سرفم مونده!

فردا ارایه دارم.شدیداض می ترسم.استرس دارم.دعا کنید خوب بشه

از همین جا به دخترکوچولو تسلیت می گم.امیدوارم غم آخرت باشه.

اعترافات یک دختر دیوونه

فردا عصر میام به همتون سر می زنم


بعداض نوشت

من حدود سه هفتس رو تحقیقم دارم کار می کنم بعد تازه الان هم گروهیم اس اام اس داده می گه از ضفحه 65 باید بخونم؟؟؟؟!!!بعدشم می گه خوندی تو؟؟؟؟

شترق!

این صدای دستم بود که زدم تو پیشونیم خیلی محکم


سلام.

خوبین؟

من بد نیستم

فردا صبح می خوایم خونوادگی بریم قم.تا دو سه روز نت نیستم.

می دونم دلتون واسم تنگ می شه

آقا یه شنبه باید برم جا استادمون دس بدم.عجب گندی خواهم زد.بدبخت دانشجوها

می خوام لپتاب داداشمو بگیرم با پاورپوینتم ارایه می دم کلی کلاس داره نه؟

دعا کنید گند نزنم و سوتی ندم

باشه یادم نمی ره دعا هم می کنم

فعلا

بعداً نوشت:فرض کن یکی از پسرا کلاسمون بیاد وبلاگمو بخونه.

شب است و سکوت است و ماه است و من***فغان و غم اشک و آه است و من
شب و خلوت و بغض نشکفته‌ام***شب و مثنوی‌های ناگفته‌ام

شب و ناله‌های نهان در گلو***شب و ماندن استخوان در گلو

من امشب خبر می‌کنم درد را***که آتش زند این دل سرد را

بگو بشکفد بغض پنهان من***که گل سرزند از گریبان من

مرا کشت خاموشی ناله‌ها***دریغ از فراموشی لاله‌ها

کجا رفت تأثیر سوز و دعا؟***کجایند مردان بی‌ادّعا؟

کجایند شور‌آفرینان عشق؟***علمدار مردان میدان عشق

کجایند مستان جام الست؟***دلیران عاشق، شهیدان مست

همانان که از وادی دیگرند***همانان که گمنام و نام‌آورند

هلا، پیر هشیار درد آشنا!***بریز از می صبر، در جام ما

من از شرمساران روی توام***ز دُردی کشان سبوی توام

غرورم نمی‌خواست این سان مرا***پریشان و سر در گریبان مرا

غرورم نمی‌دید این روز را***چنان ناله‌های جگر‌سوز را

غرورم برای خدا بود و عشق***پل محکمی بین ما بود و عشق

نه، این دل سزاوار ماندن نبود***سزاوار ماندن، دل من نبود

من از انتهای جنون آمدم***من از زیر باران خون آمدم

از آن‌جا که پرواز یعنی خدا***سرانجام و آغاز یعنی خدا

هلا، دین‌فروشان دنیا‌پرست!***سکوت شما پشت ما را شکست

چرا ره نبستید بر دشنه‌ها؟***ندادید آبی به لب تشنه‌ها

نرفتید گامی به فرمان عشق***نبردید راهی به میدان عشق

اگر داغ دین بر جبین می‌زنید***چرا دشنه بر پشت دین می‌زنید؟

خموشید و آتش به جان می‌زنید***زبونید و زخم زبان می‌زنید

کنون صبر باید بر این داغ‌ها***که پر گل شود کوچه‌ها، باغ ‌ها 
پی نوشت:حالم بهتره 
جو خوابگاه تاثیرشو گذاشت!!!! 
ایشالا از خونه شرح وقایع رو مخصوصاْ امروز رو خواهم نوشت 
نه بذار بکم:دی!!! 
حدود ۷۰تا دیکشنری بردیم سر کلاس 
استاد کلی ذوق کرد 
البته باید بگم از این ۷۰ تا ۲۰ تاشو فقط آقایون آوردند 
چقد شما اقویون اکتیویند من رو کشتین


خداجون سلام 

من الان دقیقاْ می دونم دارم تاوان کدوم گناهو می دم! 

حالم بده 

دارم داغون می شم 

اما دیگه تحمل ندارم 

خودت صبرمو زیاد کن دیگه نمی تونم

میلاد حضرت معصومه مبارک

دخترای گل روزتون مبارک!!!!